Propositie en GTM Services van wdb?
Bas Stronks
-
27 aug 2025
Wat je aanbiedt, hoe je je verhaal vertelt, en hoe je dat naar de markt brengt
Een sterk product is niet genoeg. Het gaat erom hoe je alles samenbrengt in een propositie en hoe je dat verhaal consistent naar de markt brengt.
Een propositie is de optelsom van product, prijs, communicatie en verkoopaanpak. Al die elementen moeten elkaar versterken om jouw belofte waar te maken. En dat vraagt niet alleen om goed ontwerp, maar ook om een sterke lancering.
Ik zie vaak dat bedrijven met mooie producten hier de mist in gaan. En dat vind ik zonde, want vaak kan ik met een externe, onafhankelijke blik en wat denkwerk binnen een week een 'oh natuurlijk' moment bij je creëren, waarna jij en je team het verder kunnen oppakken.
Je schakelt me in als:
Je op “wat doen jullie?” antwoordt met 'ik verkoop' of 'wij maken'.
Je niet weet welk probleem je eigenlijk oplost voor je klant.
Je altijd prijs als argument lijkt te moeten gebruiken.
Je laatste lancering niet gelukt is.
Je niet hetzelfde verhaal vertelt op je website, in je folder, via je verkopers, in je Google Ads-assets, op je Facebook-kanaal...
Enkele opdrachten die hierop aansluiten:
Ik maak van je producten/services proposities → je krijgt een propositiebriefing voor je teams en je agentschap.
Ik review je communicatie op inconsistenties, vertaal je propositie naar boodschappen (wanneer zeg je wat) → je krijgt een messaging framework
Ik licht je go-to-market aanpak door → je krijgt aanbevelingen en een voorbeeld GTM plan toegepast op jouw bedrijf.
Ik werk samen met je team het lanceringsplan van één propositie uit → je krijgt een draaiboek waar je team mee verder kan.
Dit zijn voorbeeld opdrachten, natuurlijk kijk ik altijd naar jouw specifieke situatie, wat je vraag is, wat ik denk dat je nodig hebt, en of ik ook daadwerkelijk waarde kan leveren (anders begin ik er eenvoudigweg niet aan). Dan kom ik met een voorstel, en als je het daar mee eens ben lever ik dat een week later op.
De kracht van wdb? zit 'm namelijk niet alleen in mijn ervaring en kennis, maar ook in de vorm: propositie en gtm ondersteuning/interventies, voor het MKB: vaste prijs, opgeleverd in een week, geen uurtje-factuurtje, zonder upsell, met concrete deliverables waar jij met je team direct mee verder kan.
Wat denk je, zullen we eens praten?